نماد سایت شدنیست

مدیریت فشار خون در سال 2022

مدیریت فشار خون در سال 2022

مدیریت فشار خون در سال 2022

یکی از بهترین روش ها برای کنترل فشار خون در سال 2022، سنجش فشار خون به طور پیوسته است. داشتن فشارسنج در خانه به شما کمک می‌کند تا از عوارض ناشی از فشار خون بالا مثل سکته مغزی یا قلبی در طول زمان جلوگیری کنید، همچنین باعث کاهش مراجعه غیر ضروری به پزشک می شود.

فشار خون بالا چیست ؟

بالا بودن فشار خون ، در حال حاضر به عنوان 130 یا بالاتر برای فشار خون سیستولیک و 80 یا بالاتر برای فشار خون دیاستولیک تعریف شده است (این اخیراً از 140/90 تغییر یافته است).

یکی از علائم حیاتی که باید بررسی شود فشار خون است که از  سن 18 سالگی به بعد حداقل هر سال دو  بار باید اندازه گیری شود ،و در صورت احساس نیاز و بالا بودن فشار ، حتماً با پزشک خود برای کنترل و مدیریت فشار خون مراجعه کنید. 

راه های جلیوگیری از فشار خون بالا

داشتن سبک زندگی سالم، در مدیریت و حفظ فشار خون خود در محدوده سالم کمک می کند. این امر خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. پس ضروری است که خود را به سبک زندگی سالم عادت دهید.

تغییرات کوچک می‌تواند تفاوت‌های بزرگی در کنترل فشارخون ایجاد کند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌شود.

کنترل مداوم فشارخون

فشارخون ۱۲۰/۸۰ یا کمتر به عنوان یک فشارخون عادی تلقی می‌شود. اگر فشارخون ۱۳۰/۸۰ یا بالاتر باشد به معنای فشارخون بالاست و فرد در معرض ریسک بالا بیماری قلبی و سکته است.

رژیم غذایی سالم و کم نمک

رژیم غذایی و میان وعده‌های سالم را داشته باشید تا به شما در کنترل فشار خون در سال 2022 کمک کند. حتماً میوه و سبزیجات تازه به مقدار زیاد مصرف کنید. 

تغذیه خوب نه تنها به مدیریت فشار خون کمک می‌کند، بلکه سلامت کلی شما را نیز بهبود می‌بخشد. روی غذاهای پر فیبر و کم نمک، کم کالری و چربی کم تمرکز کنید. این بدان معناست که سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل را به همراه پروتئین‌های بدون چربی انتخاب کنید. قند، کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غذاهای فرآوری شده و الکل را محدود کنید.

یک دفتر یادداشت غذایی داشته باشید. نوشتن آنچه می‌خورید، حتی برای یک هفته، می‌تواند عادات غذایی واقعی شما را روشن کند. آنچه می‌خورید، چه مقدار، چه زمانی و چرا می‌خورید را کنترل کنید. یک خریدار باهوش باشید هنگام خرید، برچسب‌های مواد غذایی را بخوانید و هنگام صرف غذا در بیرون از خانه نیز به برنامه غذایی سالم خود پایبند باشید.

برای بسیاری از افراد، ایجاد این تغییرات سالم می‌تواند به پایین نگه داشتن فشار خون و محافظت در برابر بیماری قلبی و سکته کمک کند.

مصرف قرص‌های تجویزی فشارخون

 داروی تجویزی می‌تواند یکی از مؤثرترین راه‌های کنترل فشارخون باشد.

داشتن فعالیت بدنی

هفته‌ای خداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط تا شدید به سلامت بدن و کنترل فشار خون در سال 2022 خیلی کمک می کند.

برای این امر لازم نیست در ماراتن بدوبد روزی  30 دقیقه فعالیت بدنی مثل : پیاده روی ، بالا و پایین کردن پله ، کارهای باغبانی و انجام امور خانه کفایت می کند

تلگرام

با عضویت در کانال تلگرام فروشگاه از کد تخفیف و محصولات  جدید اطلاع می یابید

اینستاگرام

با فالو کردن پیج اینستاگرام فروشگاه از کد تخفیف و محصولات جدید اطلاع می یابید 

واتساپ

با کلیک روی آیکن واتساپ بالا بدون نیاز به ذخیره کردن شماره موبایل ،در واتساپ پیام خود را بفرستید.

خروج از نسخه موبایل